Această perioadă a examenelor naționale aduce multe emoții atât elevilor, cât și părinților. Am stat de vorbă cu echipa Impact.ro despre cum putem face față acestei presiuni. Te invit să citești mai jos interviul.
„Când este vorba despre un examen, emoțiile trebuie privite ca pe un lucru constructiv.”
Nu contează rezultatul final, important este să participi, ca la orice competiție. Cu siguranță ei sunt pregătiți dar au sentimentul că nu sunt, asta și din cauza a tot ce a fost, pandemie, război, grevă, tot ce s-a răsfrâns și asupra lor. Acum înainte de examen ce pot face? Să aibă grijă la o alimentație sănătoasă, sucuri naturale, somn bun, recapitulare. Până la urmă și emoțiile sunt constructive, nu întotdeauna stresul este dăunător, prea descriem totul tragic. Sunt persoane care se adaptează și au rezultate bune și sub presiune.
Nu este bine să trăim sub presiune perioade lungi de timp, dar când este vorba despre un examen, emoțiile trebuie privite ca pe un lucru constructiv. În cazul blocajelor trebuie intervenit mai înainte, pentru că, cu siguranță au fost semnale cum că elevul respectiv suferea de anxietate, de lipsă de încredere în el și acum s-au activat. Este important să avem o igienă mentală, o igienă a emoțiilor, să fim stăpâni pe situație. Indiferent ce se întâmplă în jurul nostru.
Trebuie să ne calibrăm emoțiile. Trebuie să fii un pic atent la tine, nu înseamnă că în urma notei obținute vei fi considerat incompetent. Orice problemă are o soluție. Ca și sfat concret, pot încerca câteva tehnici de respirație în cazul unui atac de panică. Pot aplica tehnica 4-3-2-1.
Tehnica 4-3-2-1
Descrii 4 lucruri din sala de examen, trei lucruri pe care le simți, ceas, inel, eventual îți îndrepți un pic spatele, două lucruri pe care le poți mirosi, gumă de mestecat, etc, iar ultimul trebuie să se focalizeze pe gust. Este o tehnică care ajută în anxietate crescută și atac de panică.